torsdag 2 april 2009

Ibland så stoppas tiden......

Den 21 februari så tror jag Gud tog semester eller gick på toan och tappade fokus för en stund. Under den tiden så hände det säkert många katastrofer över världen men för mig så blev det största katastrofen! Min älskade man fick en hjärnblödning och hela livet blev förändrad på några sekunder. Ska med en gång säga att han överlevde och har i veckan fått komma hem. Men han är rullstolsburen och lider av afasi.
För mig så stannade tiden man blir som i ett vakum man ser att livet går vidare runt om kring en men själv så är allt stilla. Det finns många ord och funderingar som bubblar inom en helst skulle jag nog vilja ställa mig och skrika rakt ut..............................

Jag har som smått börjat att pyssla lite igen då jag under några korta stunder kan släppa tankar och fokusera på mitt pysslande. Tänker att jag ska uppdatera min lilla blogg med bilder på det jag gjort både före och efter min mans sjukdom.
Vill ni se några DT-alster för Bildmålarna så kan ni gå in på deras blogg och titta länken hittar ni till vänster.

Ta vara på dagen och skapa de bästa förutsättningarna och njut!!!

Kramar om från Patricia

3 kommentarer:

Olivia sa...

Hi Patricia
Normaly I seldom reed the text on all the blogs I visit. There are so many fantastic project to check out instead!! But something was different today.... I´m so sorry to hear about your husbands illnes and I wish him...and you ALL the best. I hope you can use your craft to get the "power" to overcome this ;-)

Pernille in Denmark

Gunilla sa...

Skickar en stor, stor kram och hoppas att han snart blir mycket bättre. *KRAM*

Kickans_blogg sa...

Åh, Patricia! Vad ledsamt... Sänder många tröst- och styrkekramar från mig till dig och din familj!
Kram Kicki